Home » » Bagaiman Mulianya Hati Seorang Penjual Islam

Bagaiman Mulianya Hati Seorang Penjual Islam



Mohammad Sohail, tuan kedai di Long Island, dengan pantas menarik senapang 9 mm daripada belakang kaunter dan memaksa seorang perompak yang mengaju senjata cuba merompak kedainya untuk menyerah diri menurut laporan daripada New Post berdasarkan kepada kemera rakaman (CCTV) yang ada dikedai beliau.

Akhirnya perompak itu duduk dan merayu "Saya tiada duit", "Saya tiada makanan", "Jangan tembak saya".


Selepas perompak itu mengaku untuk hidup, dan dia tidak pilihan lain lalu merompak untuk memberi makan keluarganya, Sohail terus tanpa teragak-agak memberinya beberapa roti dan wang $40. Malah Sohail bersalam dengan perompak tersebut dan minta jangan merompak lagi.

Cerita ini bukan sahaja berhenti di sini malah lagi mengejutkan minggu lalu Sohail menerima surat yang mengandungi ucapan terima kasih bersama wang $50.Dalam surat berkenaan bekas perompak berkenaan mencerita kehidupannya telah berubah setelah kejadian berkenaan.

Dia kata kehidupan telah bertambah baik sejak kejadian itu: "Sekarang saya mempunyai anak yang baru dan kerja yang baik membuat wang yang baik tinggal daripada masalah dan menjaga keluarga saya Anda memberi saya empat puluh dolar terima kasih kerana membiarkan hidup saya kerana.
bahawa anda mengubah hidup saya. " 


Sohail berjenaka tentang kejadian rompakan itu kepada media. "Apabila anda melakukan perkara-perkara yang baik untuk seseorang, ia kembali kepada anda. Saya berikan dia $ 40 dan dia menghantar saya kembali $ 50. Ia adalah satu pelaburan yang baik."......


http://video-kini.blogspot.com/
Share this video :

0 comments:

Post a Comment

 
Support : Creating Website
Copyright © 2013. Video-Kini - All Rights Reserved
Ubahsuai by Assistant
Proudly powered by Blogger